Methodology for the Tutor’s Fulfillment in the Investigative Formation of the Physical Culture and Sport Professional

Main Article Content

Osmar Vega Garcés
Edilberto Cardosa La O

Abstract

Due to insufficiencies detected in the tutors, in direction of the investigative component of the physical education professionals, in Sierra de Cubitas municipality of Camaguey, Cuba, was elaborated a methodology according with the exigencies of the universalization model of the high teaching. This model has phases that facilitate the characterization and diagnostic of the weakness and strength of professionals in formation; besides, help planning, organization and orientation of the scientific activity, and its control and evaluation. This proposal constitutes a feasible option for the improvement of the scientific formation.

Article Details

Section

Artículos Originales

How to Cite

Methodology for the Tutor’s Fulfillment in the Investigative Formation of the Physical Culture and Sport Professional. (2016). Sport and Science, 1(1), 48-53. https://doi.org/10.34982/2223.1773.2016.V1.No1.006

References

Bermúdez, R. y Rodríguez M. (1996). Metodología de la enseñanza y el aprendizaje. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Cardosa, E. (2008). Sistema de acciones para la capacitación de los tutores en la dirección del trabajo científico estudiantil. Trabajo final en opción al título académico de Máster en Ciencias de la Educación. ISP “José Martí”. Camagüey.

Chirino, M., García, G. y Caballero, E. (2005). El trabajo científico como componente de la formación inicial de los profesionales de la Educación. La Habana: MINED.

Colectivo de autores. (2003). Compendio de Pedagogía. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Estévez, M., Arroyo, M. y González, C. (2006). La Investigación científica en la actividad física: su metodología

(2ª ed.). La Habana: Ed. Deportes.

Martínez, M. (2005). El profesor tutor y la universalización de la universidad. S.l.: s.n.