Strategy to enhance language and communication through Physical Education

Main Article Content

Narcisa Quiñonez-Tenorio

Abstract

The main objective of the research is to develop a strategy that favors the improvement of language and communication in the educational process of Physical Education. Communication is a fundamental part of human relationships. They constitute important referents of the subject: Agudo, S. and E. Cabrera. (2015) and Aguirre, D. A. (2020), these authors establish the theoretical bases for the development of competences in Physical Education, however all the investigative possibilities of this subject are not exhausted. Methods of the theoretical and empirical level and techniques such as synthesis analysis, the structural systemic and the inductive deductive one were used for the development of this research. With the completion of this work, a solution is provided to the existing deficiencies in terms of communication between students and teachers, through a proposal based on activities that are easy to insert into teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Quiñonez-Tenorio, N. (2021). Strategy to enhance language and communication through Physical Education. Sport and Science, 6(3), 46–59. https://doi.org/10.34982/2223.1773.2021.V6.No3.004
Section
Artículos Originales

References

Agudo, S. y E. Cabrera. (2015). Interacción y competencia comunicativa. Experiencia sobre lectura y escritura en la escuela. Disponible en: http://www.unal.edu.co/red/publicaciones.

Aguirre, D. A. (2020). Bases teóricas para el desarrollo de las competencias comunicativas para el desarrollo de las competencias comunicativas en la Educación Física. Colombia: Editorial Ciencias Sociales.

Álvarez, M. I. (2019). Comunicación y educación en la Actividad Física. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Batista, N. (2018). La racionalidad comunicativa y la formación profesional. Madrid: Editorial Padiotribo

Baxter, P. E. (2019). La comunicación Educativa, ¿le corresponde sólo al maestro? Barcelona: Editorial Docente

Bazdresch P, M. (2018). Las competencias en la formación de docentes. Recuperado de http://www.educacion.jalisco.gob.my/consulta/educar/o5/basdre sc.html.

Cirigliano - Riviére E. (2015). Dinámica de grupos y educación. Florenza: Editorial Lumen Humanitas.

García, J. (2019). Estilos de comunicación interpersonal en la Educación Física: relación y comunicación. Barcelona: Ediciones DAE

Kaplúm, M. (2015). Paradigmas y modelos de comunicación. Modelos de educación y modelos de comunicación. Buenos Aires: Editorial América

Ojalvo V. (2019). Comunicación educativa. La Habana: Editorial CEPES - Universitaria

Vidal, J. R. (2019). Paradigmas básicos en la comprensión del proceso de comunicación. Caracas: Editorial Victoria.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.